Krummerik

Krummerik ses i alle aldre. Hos yngre er krummerik ofte medfødt, mens tilstanden hos ældre ofte opstår som følge af en ufarlig sygdom i svulmelegemerne (Peyronie’s sygdom).

Peyronie’s sygdom medfører ofte smerte i penis især ved erektion, og tilstanden falder ofte til ro i løbet af 1/2 -1 år, men med krummerik til følge. Tilstanden bør først opereres efter dette tidspunkt. Endelig kan krummerik også opstå efter skade mod penis.

Under operationen skabes der en kunstig rejsning af penis ved indsprøjtning af saltvand i penis’ svulmelegemer. Der lægges et snit, det sted hvor krumningen er mest udtalt - hvorefter krumningen udrettes ved at sy i svulmelegemets hinde.

Der sys med en tråd, der ikke forsvinder, og stingene vil fremover ofte kunne mærkes som små knuder under huden. Huden sys med tråd, som opløses af sig selv.

Operationen foregår i fuld bedøvelse og tager ca. 1 time.
Vær opmærksom på faste- og medicinregler.

Du udskrives som regel samme dag, som operationen har fundet sted.

Vi anbefaler, at du er sygemeldt i 14 dage. Hvor lang tid man er sygemeldt er dog individuelt.
Hvis du ønsker det, kan du komme til kontrol 3 måneder efter din operation på Friklinikken.

Læs, hvordan dit forløb inden og efter operationen foregår, og hvad du i den forbindelse skal være opmærksom på under patientinformation, såfremt du skal opereres for krummerik hos os.