Hygiejne

God håndhygiejne er vigtig, fordi det forebygger smittespredning. Især på et sygehus, hvor der er svækkede mennesker, som er meget modtagelige for infektioner.

Personalet har i deres arbejde stort fokus på håndhygiejne, og du og dine pårørende kan også gøre en indsats. Vi beder dig derfor om at bruge håndsprit på dine hænder

MRSA

Vi ønsker at mindske risikoen for, at MRSA spredes blandt patienter. Det er derfor vigtigt, at du inden dit møde i Friklinikken til et kirurgisk indgreb svarer på 3 spørgsmål om MRSA i det medsendte spørgeskema:

• Har du eller nogen i din husstand (eller anden nær kontakt) haft MRSA i de   seneste 6 måneder?
  • Har du modtaget behandling på sygehus eller klinik i udlandet i de seneste 6   måneder?
  • Har du eller nogen i din husstand arbejdet med levende svin i de seneste 6   måneder?

Hvis du kan svare ja til et af disse ovenfor nævnte spørgsmål, er det vigtigt, at du kontakter din egen læge for at blive undersøgt eller tager kontakt til Friklinikken - forud for dit første besøg hos os.

Hvad er MRSA?

MRSA er forkortelsen for Methicillin-resistent Staphylococcus aureus.
Denne bakterie er særlig modstandsdygtig overfor flere typer antibiotika, og dele af befolkningen er bærer af denne.

Læs mere, og se de hyppigt stillede spørgsmål om MRSA her.

Siden er sidst opdateret 22-07-2014.

Friklinikken, Region Syddanmark | Engparken 1 | 7200 Grindsted | Telefon 76 90 83 50 | Send sikker e-mail til Friklinikken, Region Syddanmark